bezpecak@bezpecak.cz (+420) 604 845 777

BOZP - bezpečnost a ochrana zdraví při práci

Pro vedení agendy BOZP je důležitá nejenom odborná způsobilost, ale i zkušenosti a dostatečná praxe v oboru. Toto vše je součástí nabídky jak dosavadním, tak i novým klientům.

Služby BOZP:

  • školení
  • zpracování dokumentace BOZP
  • zhodnocení rizik
  • řády, směrnice, pokyny zaměstnavatele…
  • pomoc při vedení preventivních prohlídek
  • při řešení pracovních úrazů nebo nemocích z povolání,
  • při kategorizací prací
  • při kontrolách státního odborného dozoru
  • při jednání s koordinátory na stavbách
  • při souběžné práci
  • při zajišťování specializovaných školení
  • při vedení revizí
  • prověrky BOZP
  • další poradenství ...

Povinnosti k zajištění BOZP vyplývají ze zákonů:

Zaměstnavatelé jsou povinni zajistit bezpečnosti a ochranu zdraví při práci a to s ohledem na rizika. Tato povinnost vyplývá ze zákona, který známe pod názvem Zákoník práce.

Zaměstnává-li zaměstnavatel

a) nejvýše 25 zaměstnanců, může zajišťovat úkoly v prevenci rizik sám, má-li k tomu potřebné znalosti,

b) 26 až 500 zaměstnanců, může zajišťovat úkoly v prevenci rizik sám, je-li k tomu odborně způsobilý, nebo jednou nebo více odborně způsobilými osobami,

c) více než 500 zaměstnanců, zajišťuje úkoly v prevenci rizik vždy jednou nebo více odborně způsobilými osobami.

Jaké jsou Vaše cíle?

Zdraví nebo úrazy a nemoci z povolání ?

Dobrá péče o BOZP by měla vést k faktu, že zaměstnanci budou chodit domů zdraví a zaměstnavatelé nebudou mít problémy s těžkými nebo dokonce se smrtelnými úrazy (např. pády z výšek), nebudou muset řešit nemoci z povolání (např. z hluku, vibrací, prachu, přetížení...) s následnými odškodněními (bolestné, ušlé mzdy, ztráta společenského a pracovního uplatnění při trvalých následcích…), protože se žádné vážné úrazy popř. nemoci nebudou u zaměstnanců vyskytovat.

BOZP při výběrových řízeních ?

Při výběrových řízeních zaměstnavatelé, kteří dbají o bezpečnost práce - BOZP, budou mít snazší cestu k úspěchu.

Zadavatelé výběrových řízení budou upřednostňovat firmy nejenom podle kvality práce (což je dnes již samozřejmou nutností), ale i podle dalších kritérií mezi něž patří i záruka bezproblémovosti. A zde lze BOZP - bezpečnost práce zahrnout. Určitě si hlavní dodavatel stavby, popř. nějaký závod nebo odběratel prací nepřeje, aby musel řešit případné vážné úrazy popř. nebezpečné události na svém pracovišti. Dnes již větší objednatelé prací vyžadují doklady BOZP jako součást výběrového řízení popř. smlouvy o dílo. Ti, kteří je mají, jsou již dnes některými, zejména většími firmami (hlavními dodavateli), popř. u veřejných zakázek zadavateli upřednostněni na úkor těch, kteří je nepředložili.

Firmy dbající o bezpečnost zaměstnanců budou mít větší šanci na bezproblémový chod, ekonomickou stabilitu a tím i přežití než ty, které budou mít úrazy a nemoci z povolání (což bude vyžadovat finance na odškodnění, penále pojišťoven, popř. pokuty od státního dozoru ...).

Ušetřit ?

Přiměřená investice do zajištění BOZP by se pak zaměstnavateli měla vrátit nejenom v bezproblémovém chodu firmy, společnosti nebo instituce. Při najmutí schopného odborníka přes BOZP (osoby odborně způsobilé v prevenci rizik) může dojít i k  úsporám, např. při koupi vhodných OOPP (osobní ochranné pracovní prostředky), platbách za zákonem vyžadované úkony (např. kategorizace prací), technologické postupy, revize, dokumentace BOZP) provádění zbytečných úkonů popř. při sporných okamžicích při kontrole státním odborným dozorem. Zavedené dokumentace BOZP využívají i auditoři ISO.